Az AI-összefoglalót az OpenAI program hozta létre automatikusan. A Törvényfigyelő nem vállalja a felelősséget a létrehozott szöveg helyességéért és teljességéért. A létrehozott szöveg elolvasása nem helyettesíti a joganyag teljes körű és szükség szerinti alapos tanulmányozását.
5. számú Hivatalos Értesítő (2025. január 30.) - AI-összefoglaló
I. Utasítások
3/2025. (I. 30.) NGM utasítás A Magyar Államkincstár Szervezeti és Működési Szabályzatáról
A 3/2025. (I. 30.) NGM utasítás a Magyar Államkincstár Szervezeti és Működési Szabályzatát határozza meg, amely a nemzetgazdasági miniszter irányítása alatt áll, mint központi költségvetési szerv. A szabályzat részletezi a Kincstár jogállását, szervezeti felépítését és feladatait, beleértve az államháztartás végrehajtását, a pénzforgalmi műveletek előkészítését, a nyugdíjbiztosítás nyilvántartását és az EU-s források kezelését. Az Kincstár vezetését az elnök irányítja, akit a miniszter nevez ki, és hat elnökhelyettes segíti. Az utasítás a közzétételt követő napon lép hatályba, és hatályát veszti a korábbi utasítás. A Kincstár feladatai közé tartozik a költségvetési felügyelet, a helyi önkormányzatok pénzügyi kapcsolatai, valamint a társadalombiztosítási és családtámogatási feladatok ellátása. A szöveg bemutatja a különböző osztályok és igazgatóságok munkáját, amelyek a Kincstár működésének hatékony koordinálásáért felelnek, és részletesen tárgyalja a belső ellenőrzési, jogi és pénzügyi feladatokat is. Az elnök és az elnökhelyettesek különböző területekért felelnek, és a Kincstár működése során jogszabályok, belső szabályok és éves tervek alapján dolgoznak. A szöveg hangsúlyozza a pénzügyi átláthatóságot, a jogszabályok betartását és a külső kapcsolatok koordinálását.
2/2025. (I. 30.) BM OKF utasítás A Nemzeti Minősítési Rendszerről
A 2/2025. (I. 30.) BM OKF utasítás a Nemzeti Minősítési Rendszerről szól, amely a Magyar Közlöny 5. számának mellékleteként jelent meg. Az utasítás tartalmazza a Magyar Államkincstár Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítását, valamint a teljesítményértékelésre vonatkozó utasítást. Részletezi a Magyar Államkincstár jogállását, felépítését és feladatait, beleértve a központi szervet és a területi szerveket. Az elnök irányítja a Kincstárat, akit a miniszter nevez ki, és a Kincstár jogszabályok alapján végzi feladatait, beleértve az EU programokban való részvételt is. A Kincstár alapvető feladatai közé tartozik a központi költségvetés végrehajtása, adatszolgáltatás, pénzügyi ellenőrzés, valamint az önkormányzatok és mezőgazdasági támogatások ellenőrzése. Az elnökhelyettesek különböző szakterületekért felelnek, például az államháztartás költségvetésének végrehajtása és az informatikai stratégiák kidolgozása. A Kincstár jogi, ellenőrzési és humánpolitikai feladatokat is ellát, valamint felelős a pénzügyi szolgáltatások biztosításáért és a költségvetési felügyeletért. A szöveg említi a Kincstár különböző osztályait és feladatait, valamint a jogszabályi kereteket, amelyek biztosítják a Kincstár működésének zökkenőmentességét. A dokumentum célja a kormányzati szervezetek és osztályaik felépítésének és működésének áttekinthetővé tétele.
3/2025. (I. 30.) LÜ utasítás A nem ügyész ügyészségi alkalmazottak teljesítményértékeléséről
A 3/2025. (I. 30.) LÜ utasítás a nem ügyész ügyészségi alkalmazottak teljesítményértékeléséről szól. Célja a munkavégzés és munkahelyi kapcsolatok rendszeres, formalizált megítélése, valamint a szakmai teljesítményhez kapcsolódó intézkedések indokoltságának alátámasztása. Az értékelés évente, novemberben vagy decemberben történik, a megelőző év november 1-jétől a folyó év október 31-éig terjedő időszakra. Az értékelést a munkáltatói jogkör exercitora végzi, 0-100%-os skálán. Az utasítás 2025. február 19-én lép hatályba, megszüntetve a korábbi utasítást. Az értékelés különböző szempontokat vizsgál, mint pl. határidők betartása, fejlődés iránti igény, felelősségvállalás, kommunikáció stb. Öt értékelési kategória van, amelyek a teljesítmény szintjét jelzik. A vezető százalékban jelöli meg a teljesítményszintet, amely átfogó képet ad az egyén munkájáról. Az értékelés kimagasló (100-90%) és elfogadhatatlan (39-0%) kategóriákra osztja a teljesítményt. Az értékelt személy 3 munkanapon belül észrevételt tehet, és jogorvoslatért bírósághoz fordulhat, ha a vezető nem módosítja az értékelést.
1/2025. (I. 30.) MÁK utasítás A Magyar Államkincstár Kösszolgálati Szabályzatáról
A 2025. január 30-i MÁK utasítás a Magyar Államkincstár Közszolgálati Szabályzatát tartalmazza, amely a kormányzati igazgatás jogszabályai alapján készült. A főbb pontok a következők: 1. A szabályzat hatálya kiterjed a kormánytisztviselőkre és a közszolgálat halottjainak hozzátartozóira. 2. Pénzügyi ellenjegyzés szükséges a gazdasági főigazgatótól. 3. A kötelezettségeket a Humánpolitikai Főosztály nyomtatványain kell teljesíteni. 4. Az utasítás nem érinti a már hatályos intézkedéseket. 5. Az 1/2019. (XI. 14.) MÁK utasítás hatályát veszti. A szabályzat részletezi a foglalkoztatottak jogviszonyát és a támogatási formákat, beleértve a távolléti okokat, a pályázati eljárást, a munkáltatói jogkör gyakorlását és az összeférhetetlenségi helyzeteket. A munkaidő és szabadság nyilvántartása a KRONOSZ rendszerben történik. A távmunkavégzés és otthoni munkavégzés szabályait külön rendeletek határozzák meg. A Kincstár különböző juttatásokat kínál, mint például családalapítási és gyermeknevelési támogatások, egészségügyi juttatások, valamint lakhatási támogatások. A kölcsönöket lakásvásárlásra és -javításra is igényelhetik a munkavállalók, szigorú feltételek mellett. A Kincstár támogatja a foglalkoztatottak továbbképzését és a szakmai fejlődést, figyelemmel kísérve a képzési kötelezettségeket és a jogszabályi megfelelést. A jogviszonyok létesítése és megszüntetése szigorú szabályok szerint történik.
III. Közlemények
A Katasztrófavédelmi Koordinációs Tárcaközi Bizottság 3/2024. (XII. 20.) KKB határozata a Katasztrófavédelmi Koordinációs Tárcaközi Bizottság 2025. évi munkatervének elfogadásáról
A Katasztrófavédelmi Koordinációs Tárcaközi Bizottság 2024. december 20-án elfogadta a 2025. évi munkatervét, amelyet a vonatkozó törvények és rendeletek alapján fogalmaztak meg. A munkaterv célja a katasztrófák megelőzése és a hatékony felkészülés biztosítása. A KKB 2025-ben tervezett üléseket tart, valamint tájékoztatót ad ki a várható ár- és belvízi helyzetről. A KKB felkészíti a Nemzeti Veszélyhelyzet-kezelési Központ állományát, és elkészíti a 2026. évi munkatervet. A határozat a közzétételét követő napon lép hatályba, és hatályon kívül helyezi a 2024. évi munkatervet.
A Katasztrófavédelmi Koordinációs Tárcaközi Bizottság 4/2024. (XII. 20.) KKB határozata a téli felkészülés helyzetéről szóló beszámoló elfogadásáról
A Katasztrófavédelmi Koordinációs Tárcaközi Bizottság (KKB) 2024. december 20-i határozatában elfogadta a téli felkészülés helyzetéről szóló beszámolót. A KKB felkérte a BM OKF főigazgatóját, hogy a határozatot tegye közzé a Hivatalos Értesítőben. A beszámoló elérhető a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság honlapján.
A Katasztrófavédelmi Koordinációs Tárcaközi Bizottság 5/2024. (XII. 20.) KKB határozata a 2024. évi dunai árvízi helyzet kezelésének tapasztalatairól szóló beszámoló elfogadásáról
A Katasztrófavédelmi Koordinációs Tárcaközi Bizottság 5/2024. (XII. 20.) határozata elfogadta a 2024. évi dunai árvízi helyzet kezelésének tapasztalatairól szóló beszámolót. A bizottság felhívta a BM OKF főigazgatóját, hogy a határozatot tegye közzé a Hivatalos Értesítőben. A beszámoló elérhető a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság honlapján.
A Legfőbb Ügyészség közleménye ügyészségi szolgálati igazolvány érvénytelenítéséről
A Legfőbb Ügyészség közleményében bejelentette, hogy Subert Éva Ilona fővárosi főügyészségi irodavezető D 03726 sorozatjelű ügyészségi szolgálati igazolványát érvénytelenítették.
A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága közleménye a felszámolók névjegyzékére vonatkozó változásokról
A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága közleményt adott ki a felszámolók névjegyzékében történt változásokról. A 14/2021. (X. 29.) SZTFH rendelet 4. § (3) bekezdése alapján a Krízis-Megoldás Korlátolt Felelősségű Társaság, amelynek cégjegyzékszáma 01-09-994763, és székhelye 1139 Budapest, Hajdú utca 27. 5. em. 5. ajtó, törlésre került a hatósági nyilvántartásból. A változás időpontja 2025. január 15.